luni, 20 august 2007

soarece nu somn

am nedormit 5 ore cu un soarece. cel putin asa mi s a parut mie, ca e un soarece in camera, asa ca m-am sculat si am stat treaza de pe la 12 jumate pana pe la 5 dimineata.
Si ca sa fiu sigura ca nu adorm (ca miemiefricadesoareci_canddorm_camamusca_degat), m-am apucat sa citesc o carte cu invatati limba rusa, ca numa aia era acolo. Am invatat alfabetu vreo ora, dupa aia am trecut la zdrastvui si zdrasvite si la Sergei care e aici si Nikalai care e acolo.

Cand am ajuns la scola si bolinita am descoperit un gandac negru, cu carapace chitinoasa, care fosnea intr-o punga si pe niste caiete. L-am fugarit un pic, l-am prins cu un cocolos de hartie igienica roz si l-am aruncat pe geam in spatele casei. Pe soba erau niste pungi care fosneau din cand in cand a soarece, si m-am gandit sa le scot pe hol, ca poate soarecele era in punga. Si pe hol stiam sigur ca mai e un soarece si puteau sa se converseze si sa se harjoneasca toata noaptea fericiti, da daca soarecele nu era in pungi si io scoteam pungile si soarecele trecea pe soba si nu-l mai auzeam si nu mai stiam daca vine???

Pana una alta, am mai gasit si un paianjen mare, negru si gras deasupra mea, pe care m-am gandit vreo douaj' de minute daca sa-l omor sau nu. Mi-era si frica de el, da mi-era si mila si un pic rusine, ca io plecam a doua zi, da el acolo traise toata viata si eu venisem peste el, ii pusesem becu-n ochi si acu il mai si omoram. Asa ca l-am omorat cu papucu. A cazut direct dupa pat, mai e si acum acolo.

Dup-aia s-a facut ora trei. Am cautat sa vad cum se spune in rusa la penar si creion, ca stiam cuvintele astea dintr-o poezie si am vrut sa vad daca le stiu corect. In cartea aia, la dictionar, nu aparea nici unul dintre cuvintele creion, pix, stilou, caiet, penar. In schimb apareau vreo trei feluri de strung, reumatism si prost (de un singur fel). Mi-am adus aminte ce am patit saptamana trecuta, cu o tanti de la un chiosc, pe care am intrebat-o daca are caiete si mi-a zis:
"- N-am. da de ce iti trebuie?" "- Pai vreau sa scriu ceva. niste chestii mici. un pic. " se uita la mine si clipea si astepta. ca doar nu era sa ma creada asa... din prima. "pai stiti, nu imi trebuie neaparat un caiet de-ala de teme, e bun si un carnetel" "- da ce vrei sa scrii in el?" "pai asa... cate o propozitie..." "- de ce?!" si acolo m-am oprit si eu, ca nu mai stiam ce sa zic si-mi venea si sa rad.

Pe la trei jumate au inceput sa zboare moliile si fluturii de noapte. Pe la patru am vazut o lacusta mare, verde, pe perdea. In carte se complicase treaba, oamenii vorbeau de un restaurant unde se vorbeau franceza, engleza, germana si rusa si am zis ca e prea mult pentru o singura seara.
Pana la urma m-am hotarat ca mi-e prea somn si ca de fapt soarecele o fi si el obosit ca l-am tinut cu becu-n ochi toata noaptea si ca o fi dormind si el acum. M-am culcat si de cate ori auzeam fosnituri ziceam ca e lacusta. Pe ea o lasasem special in viata si in camera, ca sa pot sa dau vina pe ea, ca ea face ca soarecele, in timp ce soarecele doarme cuminte la locul lui.

Un comentariu:

Woland spunea...

genial. deci da.