marți, 23 septembrie 2008

puzzle. caut zeu.



ei, am ajuns sa am si obsesii cu palmieri. probabil pentru ca s-au adaptat perfect la clima din romania. astept aparitia jaguarilor comunitari si a papagalilor care trag de o coaja de paine pe trotuar. tre sa povestesc repede, pana nu ma trezesc. si pana nu ma spal pe cap. si ma grabesc ca tre sa plec de acasa.

am visat ca eram pe plaja la un festival. era innorat. niste oameni batrani, cu cearcane, cantau la chitara. in fata nu puteam sa ajung la apa, ca erau niste barci/barcute/vaporase plantate pe un fel de insula artificiala, o platforma fibroasa.
pe platforma asta cresteau palmieri. ca aia de la universitate. nu aveau nici o legatura cu nimic din jur, ca eram pe la noi, in vama sau la grindu sau asa ceva. apa era cafeniu-tulbure si trebuia sa aigrija sa nu te ciupeasca scorpionii si sa nu-ti intre cioburi in talpa. in rest mai erau oameni.

apoi aveam un fel de fresca sau de statuie alba pe care trebuia sa o reconstruiesc din fragmente. atunci a aparut zeul care se pierduse, sau isi pierduse memoria. Statuia, ajunsesem pe la aripa si ma blocasem, am descoperit ca era a lui. L-am cautat pe mesterul care o construise, un mos. Asta se specializase in sculptat capete de taur. Am incercat sa ne dam seama din ce oras e zeul dupa obiceiul asta al mosului de a sculpta capete de taur. Am hotarat, nu stiu de ce, ca e din Eritrea. tot nu gaseam fragmentele lipsa de la statuie. am desenat un plan, cu semne si cruciulite in locurile unde lipseau piese si eram nesiguri de contur. trebuia sa facem aripa aia cumva. si sa terminam statuia, altfel zeul patea ceva rau. zeul s-a dus nervos la mos. l-a certat. l-a demascat ca infractor. mosul facuse intentionat statuia stramba si ciobita, ca sa-si piarda zeul puterea si sa nu mai stie de el.

dup-aia am visat ca eram la doctor (de inteles). era o doamna care mi-a zis ca am o hepatita usoara - 11-17 maxim. apoi mi-a pus un plasture mic, rotund, cu ceva ca un pansament urgo in mijloc pe frunte. m-a tinut asa un pic si a zis "gata. in rest nu mai ai nimic, esti bine." trebuia sa ma trezesc atunci, ca imediat a aparut alt doctor, un tip de data asta, care a zis ca doamna vorbea prostii si nu exista hepatita usoara sau grea, ceea ce din pacate stiu si eu si ca aia e, sunt bolnava. probabil nu reusisem sa refacem statuia pana la urma, zeul si cu mine.

Un comentariu:

violeta spunea...

.......I......