vineri, 28 noiembrie 2008

un cerc. sau o sfera cu zdranganele.


am vazut ieri asa: o pisica sub cosul de gunoi din fata blocului. se juca intr-un musuroi de furnici. sapa cu gherutele si dup-aia isi turna pamant furnicos in cap. topaia, tropaia si dadea din mustati. cred ca in sinea ei radea de nu mai putea. a vazut o doamna cu sacose venind de pe alee si a luat-o la fuga spre ea cu niste salturi largi, perfecte. o pisica nemaipomenit de elastica, n-avea pic de burta.

apoi cat asteptam la semafor am vazut un om de varsta mea, in geaca verde, cu caciula in cap. venea alergand si chiuind de pe partea cealalta a strazii, printre masini. radea. era singur. nu s-a oprit, nu stiu unde s-a dus. tot radea.

in statie, alt om, urat, cu fata de broasca, si-a bagat capul in sacosa cu paine, a respirat adanc si a spus "aaaaaaaaaaaa". tot singur era. si foarte urat. respingator asa.

in statia urmatoare, un aurolac. om mare. peticit de sus pana jos, murdar, latos, flocos, ca-n Arghezi. se apleaca, ia un ambalaj de tigari de pe jos si-l arunca la cosul de gunoi. ce-a fost asta?!

in alta statie, de metrou, un copil de 9 ani cu taica-su. stau jos unul langa altul. baiatul povesteste pasionat ceva. tatal e un fel de tanar care abia incepe sa albeasca. zambeste. se gandeste. e, dupa multa vreme, primul parinte care asculta si incearca sa inteleaga ce spune copilul lui. nu se uita pe pereti, nu se uita in el, nu-l ignora cu castile in urechi. nu zambeste dulceag. poarta o conversatie. cu baiatul. probabil sunt o familie.

inca un aurolac de varsta mea. astia or fi copiii strazii pe care ii pozau toate ziarele straine in '90? uite ca s-au facut mari... ce mai trece timpul.

si seara: sub cosul de gunoi din fata blocului sta pisica de azi dimineata. se linge in fund. se opreste si se uita la mine cu repros. cred si eu. asa m-as uita si eu daca ar intra ea peste mine la dus. fix sub acelasi cos de gunoi. peste furnici.

2 comentarii:

cristinica spunea...

mama, esti... n-am cuvinte! mersi ca ma faci sa rad si sa-mi aduc aminte de cat de bine o sa fie!!! am uitat sa-ti spun ca luni am vazut un magician pe strada! se ducea la chiosc sa-si cumpere un ziar! avea mantie albastra cu stelutze si palarie-coif. tot albastra. :)

Livia Gyongyosi spunea...

=)) de ce naiba nu vin io luni la munca?!??!?! asa-mi trebuie!