duminică, 25 ianuarie 2009

apples and oranges


merele sunt mai bune decat portocalele.
- in primul rand pentru ca merele cresc in gradina la tata. portocalele nu.
- merele se adapteaza mai usor, de-aia si exista mere padurete. de portocale padurete n-am auzit.
- cand mananci un mar, de obicei, nu te faci ca porcu pe maini.
- daca totusi te faci ca porcu pe maini, nu ramai la fel de lipicios ca dupa o portocala. plus zeama de mar nu pateaza si nici nu roade suprafetele de plastic.
- marul nu trebuie curatat.
- poti sa afli daca te iubeste soacra cu ajutoru marului incercand sa il rupi in doua doar cu mainile. ia incearca sa rupi o portocala in doua. daca e cu coaja poti sa tragi de ea mult si bine, daca e fara n-are nici un haz.
- cu marul poti sa te joci sa-l arunci de la unu la altu, ca nu se amaraste.
- samburii de mar sunt buni.
- si frunzele de mar sunt bune, am mancat eu.
- marul e un copac usor catarabil. portocalul nu stiu, n-am vazut niciodata, dar nu prea cred.
- colindele cu mere sunt mult mai frumoase decat singurul colind (urat, care a omorat colindele frumoase) cu portocale (foaie verde portocala/ noi suntem copii de scoala. penibil.).
- portocala are o singura culoare (de-aia si numele), marul are o gramada de culori, cateodata pe acelasi exemplar.
- copiii mici, in stadiul de bebelus, pot sa manance mar ras cu biscuiti. chiar si eu obisnuiam asta, pe vremea bebeluseniei. portocale si citrice in schimb n-au voie pana la nu stiu cati ani, trei sau cinci.
- din mere se face cidru.
- mara e un nume frumos de om, orange e nume de retea telefonica. bleah.
- in povesti, oamenii cauta mere, nu portocale de aur.
- merele sunt curajoase, portocalele se ascund dupa ditamai coaja.
- merele sunt bune si daca se invechesc si se zbarcesc.
- merele miros frumos si inainte de a le manca.
- interiorul unui mar e ca o gramada de zapada proaspata. ce-i drept, aici trebuie sa recunoastem ca nicaieri nu e mai liniste decat in spatiul intern al celulelor de portocala.

7 comentarii:

Cineva spunea...

si eu prefer merele iar afirmatia mea are un dublu sens :))

Alina spunea...

Acuma de ce nu vrei sa recunosti ca nu doar Orange a facut pocinogul, ci si Apple? :)

Livia Gyongyosi spunea...

cine? cum? ce? :)

vio spunea...

Am stat şi m-am gândit aşea...da-ţi cu pietre în mine, agăţaţi-mă într-un copac şi gâdilaţi-mă la tălpi o lună încheiată, dar mie îmi plac mai mult portocalele pentru că: miros mai intens decât merele şi pentru că ele lasă urme în viaţa noastră (îţi miros mâinile şi buzele cel putin o zi), iar mie îmi plac enorm lucrurile care lasă urme în viaţa mea. Şi pentru că mă duc cu gândul la Crăciunuri adevărate şi la momentele în care portocala era singura mea bucurie veritabilă.

Alina spunea...

Veve, da sa-ti pup ridul de pe frunte, ca adevar grait-ai! N-am auzit de nimeni care sa fi stat jumate de zi la coada la mere acum 20 de ani :) Si-n plus, coaja de mar nu face artificii cand o storci langa flacara si nici nu poti sa canti, treaz fiind, "Lumea toata era un mar".
DAR sa nu uitam o inteleapta vorba dintr-un film de duzina - "Some people are apples...and some people are oranges...but in the end we're all fruits":)

Livia Gyongyosi spunea...

acu daca prin traditie suntem mere, de ce sa ne dam noi portocale? :)

Alina spunea...

Ca ne place sa ne dam rotunzi :)