sâmbătă, 3 ianuarie 2009

Dar nu te-ai intrebat niciodata daca nu cumva suntem toti surzi?

nu ma intrebasem. vreo 10-20 de oameni in alb, asezati in linie sau in cerc, se pare ca toti ar fi putut fi surzi. le povestisem ceva de maxima importanta, posibil chiar sa le fi cerut ajutor in legatura cu ultimul vis, ala in care gara de nord era invadata de un fel de mafie aurolaceasca.

mergeam eu creanga prin bucuresti si vad o straduta frumoasa pe care nu mai fusesem niciodata si nici nu stiam unde duce. dupa capul meu, ar fi putut sa duca in zona in care duceau si celelalte strazi din jurul ei. dar ea nu. m-a dus, total inexplicabil, ca n-avea nici 50 de metri, drept pe peronul garii de nord.

am stat un pic si m-am gandit daca putea fi aia gara de nord, pentru ca era nejustificat de aproape si pentru ca arata, daca se poate, mult mai jalnic decat o stiam. poate eram totusi la basarab. asfaltul era plin de gropi adanci, cu pamant prafos in ele. la fiecare doi pasi dadeai de cate un aurolac in zdrente cu turturi de noroi uscat. ajunsesem aproape sa ma impiedic de ei. mai multi oameni invizibili imi spuneau ca trebuie neaparat sa ies de acolo si sa evit intalnirea cu aurolacii. de bun simt. asa am ajuns intr-un fel de pivnita, tot a garii, unde un aurolac cu inima buna incerca sa ma faca scapata printr-un geam minuscul. cu timpul m-am prins ca era o capcana. aurolacul asa-zis de treaba incerca de fapt sa ma deconspire. a reusit. dar exact cand a reusit el, am reusit si eu sa ma prind care-i faza si sa sar prin geamul care se largise in mod surprinzator.

ba nu! a fost altfel! aia era capcana! capcana era sa ma faca sa sar in curticica aia cu plante pe pereti, de unde, credea el, nu mai era nici o iesire si n-aveam cum sa fug. pana s-a dus sa-si cheme confratii, am sters-o printr-un culoar care ducea drept pe santierul tramvaiului 34, peste care saream zglobiu asta vara. cum se leaga toate!

concluziile povestii:

1. intotdeauna cand incepi o conversatie cu cineva tine de minima politete sa te asiguri daca nu cumva persoana in cauza este surda
2. gara de nord e mai aproape decat crezi!

o sa fac odata un top cu cele mai tampite chestii pe care le-am visat. doar ca va trebui sa-l recontruiesc zilnic si s-ar putea in timp sa ma lenevesc sau sa mi se ia.

Niciun comentariu: