vineri, 13 martie 2009

Copiat. 2!

asa. o sa ma iau dupa vio si o sa povestesc cum ajungeam la gradinita/camin. urmeaza o marturisire ingrozitoare:

pe mine pana in clasa I m-a imbracat si incaltat sora-mea!


da. vara nu mai stiu cum era, dar iarna-mi aduc aminte ca se intampla cam asa: ma trezeam, afara era intuneric, cred ca era 5 dimineata. cam atat trebuie sa fi fost, da. laura facea un fel de cuib din toate hainele mele. primul strat era geaca, pusa direct pe pat, in jurul "miezului" format pe rand din pulover, pantaloni, fular, strampi, tricou, maieu, sosete si... na, ce dumnezeu! toti purtam chiloti. in varful cuibului ma asezam EU. si mancam. in timpul asta, laura ma imbraca. incepea de la radacini spre varf. mutra pe care o faceam cand incerca sa-mi incheie ultimul nasture de la pantaloni sau cand imi zicea: "intinde piciorul sa-ti inchei sireturile. si pe stangul!" nu poate fi descrisa decat pe viu de catre mama sau tata. nu stiu cand se imbraca sor-mea sau cand manca, asa cum nu stiu nici ce faceau mama si tata in timpul asta. posibil sa ma fi hranit pe mine.

erau vremurile cand painea cu unt, sare si felii de castravete era o mancare de fitze. si castravetii cresteau la noi in tara si se recoltau exclusiv primavara. la camin, ca desert, se intampla sa primim cate o jumatate de mar fiecare. jumatatea, cu o pojghita pe suprafata taiata, ne-o livrau bucataresele prin tehnica aruncarii-alunecate. ca paharele de whiskey pe tejgheaua barurilor din vestul salbatic adica.

5 comentarii:

Alina spunea...

:)) dar pe tine nu te enerva chestia aia cu "Pofta buna - multumim si la masa nu vorbim"? Pfuuaaa, ce-mi statea mancarea-n gat cand auzeam mantra asta! Parca nici nu mai avea vreun farmec sa mai mananci daca nu puteai sa vorbesti. Adica puteai, dar doar in cazuri de forta majora de genul - "Tovarasaaa, iar a scos din gura si mi-a pus mie in farfurieeee!". It's true, I swear :)

Livia Gyongyosi spunea...

:)) din fericire astia nu prea urau nimic. nici acasa, nici la camin. buni in schimb avea o formula imbatabila in stimularea poftei de mancare: "manci sau dau la cane?". bine, ea avea multe, mai ales metodata umplerii farfuriei cu varf (supa poate sa aiba varf, DA!), dar asta cu cainele e faimoasa si e de departe cea mai misto.

Alina spunea...

:)) dar functiona, adica numai din ambitie si tot mancai, nu?

Livia Gyongyosi spunea...

sa vezi ce mare se facuse cainele...

Alina spunea...

:)) si gramada de scobitori de langa el