luni, 22 iunie 2009

blestemul unghiilor taiate aiurea prin oras

din cand in cand fac rautati. nu voit. cateodata intamplator, cateodata pentru ca nu ma pot abtine. cineva cu simtu raspunderii m-a blestemat, probabil, sa ma lovesc de unghiile oamenilor cand nici nu ma astept.

a inceput cand am gasit, pe fata de masa din panza putreda, la cantina facultatii, un set de unghii groase, galbene, proaspat taiate si abandonate. am lasat si whist si covrigei si bere si tot si am luat-o la fuga urland.

apoi intr-o dupa-amiaza, in troleu, un nene statea pe locul de la geam, privea peisajul care defila leganat in goana celor 30 la ora cu care ne deplasam. isi taia unghiile cu o unghiera uriasa. le mai pilea, mai scotea cate o bucata de cartof de sub una, un nap de sub cealalta.

si ieri. in metroul nou. gri-argintiu. cu scaune albastre si paznici. metroul de fitze, ala care trece pe la Piata Victoriei (!!!). era un om. mascul-30 de ani-in drum spre o reuniune, un party ceva. Statea cracanat pe un scaun si jumatate. la doua palme de mine. vaaaajjjjjjjj, facea pe culoar metroul-minune, mandria capitalei. crrraaannntzzz - pac! facea clestele de unghii. o unealta profesionista, care arata (doamne iarta-ma!) ca un patent de strambat cuie. manerul clestelui era albastru, de plastic. oare era important ca materialul manerului sa izoleze electric?

DA ma, da! incerc sa spun ca ieri in metrou un om isi taia unghiile cu nesimtire direct pe jos si imprastiat si ca mi-a fost o scarba-greata de-mi venea sa ma scurg sub scaun. eram 8 oameni care ne uitam atent in ochii lui. si nu, nu s-a-ntamplat nimic mai mult. nici un paznic de metrou care sa-l traga de urechi. nici o bunicuta autoritara care sa ia atitudine. am strambat din nas superior si ne-am uitat toti ca vitele cum isi arunca ala unghiile pe noi.

2 comentarii:

Alina spunea...

Cred ca era ruda cu alt nene pe care l-am vazut si eu, tot in metroul asta nou, cu o camasa deschisa generos la gat, asa incat sa-i respire in voie si parul de pe piept si care imprastia o fantana arteziana...ce zic eu fantana arteziana...o feerie! de bucati de unghii din unghiera lui magica, in timp ce mie imi iesisera ochii din cap uitandu-ma la el.

Si cred ca amandoi erau educati si vegheati indeaproape de o doamna (adevarata, nu cu E-uri), de data asta din ploiesti, care mergea prin centrul orasului si la un moment dat si-a scos un pieptene de plastic din geanta si a inceput sa se pieptene (cu furie) in timp ce mergea. Stii, genul ala de pieptanat in care tragi ferm de par, in sensul ca nu te face el pe tine, oricat de incurcat ar fi.

Livia Gyongyosi spunea...

am observat si la pisici asemenea apucaturi. cu deosebirea ca ele se feresc si na, sunt dragute.