luni, 6 iulie 2009

o prostie

stiu un om, pe alocuri un pic magar. am visat ca era groaznic, groaznic de trist, obosit si preocupat. atat de trist ca se uratise si arata ca un sofer de autobuz din seria veche. un sofer de rabla, cu sandvis cu salam in buzunarul de la piept.

omul asta lucra ceva in powerpoint, ceva ce trebuia neaparat sa lucreze. lucra suparat, concentrat, la limita bocitului.

eu eram in balcon acasa unde avem un dulap cu rafturi deasupra, pentru borcane goale, surubelnite, sarme si balarii. si ghivece cu flori pe rafturi. e si ma uitam dupa ceva si bineinteles ca am vazut un ghiveci minuscul in care ieseau niste viorele mititele si ele si foarte frumoase si am zis: "aaaa, ia sa-i dau lu asta ghiveciul cu viorele, ca poate se mai inveseleste." dar m-am gandit ca nu merge, ca pleaca pe drum, se rup viorelele, se scofalcesc, na. incompatibil. am mai gasit un ghiveci mic cu o floricica, aceeasi poveste. nu mergea. e si in timp ce ma uitam eu dupa nu stiu ce, din plafonul dulapului de jos, iese intr-o vitrina de sticla (?! ma rog.) o soparla rosie cu coama. bineinteles, a scos mai intai capul, primele labute, s-a proptit in ele si a aparut cu totul. era o soparla bipeda. rosie. bai, rosie-rosie. si cu o coama deasa, cu tepii de vreo 3 centimetri, de la crestet pana pe coada. Semana fix cu periile alea de plastic pentru covoare. Alea de le folosesti cand freci covorul cu otet cu apa - varianta oldschool, sau carpetin si alte chimicale. In orice caz, le raman niste flostoloace de scame ude intre peri de nu le mai cureti cu nimic.

Soparla era deci ca o perie rosie de covor, sau ca freza anilor '80. Din cauza coamei imi venea sa-i spun Hagi, nu stiu de ce. Era o soparla slabanoaga, atletica si cu o privire de mahalagioaica tupeista. Nu m-as fi mirat sa poarte un tricou din ala de nailon cum poarta slaparii din berceni si crangasi.

uite asa era soparla aia si ma gandisem ca, daca n-o fi veninoasa sau ceva, as fi putut s-o fac cadou.

Un comentariu:

mastic spunea...

Te-ai tuns de curand? Iti sta bine, oricum, din ce stiu otetul revigoreaza orice carpeta de autobuz, chiar si pe cele esuate la power point. Doar sa-ti pui capul la bataie: ).