miercuri, 30 iunie 2010

fiecare copil sa poarte in ghiozdan: cartile, caietele de curat si murdar, guma, creion, stilou, liniar si o curte in care sa se joace, la nevoie

o zi frumoasa de vara. statea sa ploua. doi copii (8 si 5 ani)in vacanta, de distrat printre blocuri. o cutie de creta + o parcare goala, asfaltata decent = desenam un castel mare, uraaaaaaa uraaaaa.

terminasem conturul castelului, inscriptia de pe poarta si impartirea camerelor. ceva de vis. tocmai incepusem sa-l mobilam, frumos, cu scaune terminate in gherute de pisica. dar, deodata, din scara blocului iese Baba Naibii. Scunda, roscata, tunsa pana la nivelul barbiei, cu carare batatorita pe mijlocul scalpului. Clonc-clonc ii sunau oasele in timp ce se indrepta spre noi. "Buna ziua", zic eu ca sa-i fac o bucurie (pai de-aia, ca m-a mancat in fund!). "Mdeeee", zice baba. "Buna ziua, da ce-i cu uratenia asta pe jos? Ia va rog sa nu mai faceti mizerie aici la mine". "Pai nu, ca suntem cuminti, desenam cu creta" "Vad. Da ce urat ati desenaaaaat! Faceti mizerie, asta faceti! Fie-mea matura parcarea asta in fiecare dimineata! Hai, nu mai faceti mizerie, hai, va rog, plecati de-aici". Fetele sopacaiau ca cica "baba nesimtita, ceeee, castelu nostru e urat?!?!?!"

Proteste, fosgailei, reprosuri, batut din gene. Degeaba. Replica finala a babei: "Sigur ca si eu am fost copil. Da eu nu ieseam din curtea mea! Eu ma jucam la mine-n curte, nu ieseam pe strada sa fac mizerie, eram ascultatoare!".

(Pe de alta parte, noi tocmai ce veneam din curtea bisericii Popa Soare unde incinsesem un sotron cu chiote si strigaturi, fara sa ne zica nimeni nimic, chestie care ne incurajase.)

Am parasit campul de lupta si ne-am dus sa facem animale de plastilina la noi in casa, la etaju unu. In mai putin de o ora a inceput ploaia si a spalat tot.

7 comentarii:

violetaneamtu spunea...

:)Baba Naibii:))))

Bă, io sunt frustrată. Io n-am avut liniar dăla. La mine se numea riglă. Şi eu îi spuneam linie. Da cică nu e totuna.

Mă scuzi, azi nu sunt coerentă.

Livia Gyongyosi spunea...

eu n-am avut curte, am avut caaaaaaaamp :((((

violetaneamtu spunea...

bă, la capitolul ăsta sunt mulţumită.

Am avut Dealul (era un deal mare, noi bănuiam că de la construirea blocului), Parcarea, Curtea Şcolii (care era ditamai domeniu labirintic), Grădiniţa (care era în spatele blocului. găseai răsaduri de roşii şi alte leguminoase)şi Leagănele lângă care mai era un deal şi mai era şi în faţa blocului un loc cu iarbă. Şi multe altele. Strada. Pe care nu prea treceau maşini deci desenam cât doream

Alina spunea...

Imi vine sa zic ce-a zis prietenul meu Miki, cand era de serviciu pe liceu si a intarziat cu soneria si s-a luat de el femeia de serviciu, cu matura cu tot. Si pana la urma a inceput sa-l alerge prin jurul mesei, dupa el, pana cand Miki s-a oprit de partea celalalta, s-a pus cu amandoua mainile pe masa, ca un om hotarat, si i-a grait ochi in ochi doamnei de serviciu:....eh, dar uite ca nu pot sa zic aici. Lasa ca mai iesim noi la o sanziana.

Livia Gyongyosi spunea...

:)) evident, credeam ca exact asta i-a zis. nu-ntelegeam ce cauta miki la o sanziana cu doamna de serviciu. bun. e dimineata.

Alina spunea...

Miki e poet de meserie, dar la replica aia n-a fost prea poetic :) Desi...

Livia Gyongyosi spunea...

a fost de-a dreptul dramatic :)