luni, 20 septembrie 2010

imi trebuie o biblioteca adevarata in care sa pun cartile la invechit. de curand mi-a fost reorganizata camera si cartile de pe sub pat, fotoliu, masa, dulap s-au reunit intr-un stat nou, colorat si fosnitor pe un raft, pe perete.

Intru inchegarea completa a statului, mi-as dori ca si cartile mele sa aiba un miros specific, asa cum au cartile din bibliotecile altor oameni. Cartile de la bocsa miros a ceva sapun, parfum, cadou sau levantica, nu e clar. Cartile de la pitesti miros a casa, a prajituri si a ceva mentolat. Mirosurile sunt bine infipte intre file, pe masura ce te apropii cu nasul de cotor, mirosul e mai puternic. Am carti pe care le-am... luat cu mine de la bocsa si de la pitesti. Dupa mai mult de 7 ani de la dezradacinare, cartile alea inca mai pastreaza foarte clar mirosul bibliotecii din care vin.

Am carti noi, din librarie, cumparate de mine. Am carti noi, cumparate si citite de altii si apoi daruite (fortat, dar asta e) mie. Carti din anticariat. Carti din anticariat care au stat la altii. O carte de pe jos, de pe strada. Nu are coperta. Are strivituri si urme de talpa si nisip. Mai sunt carti distribuite direct de edituri, care n-au trecut prin librarie, sunt noi si cu memoria complet neteda.

Pe-astea si pe alea noi, din librarie, le-am mirosit, dupa atatia ani cat au stat in aceeasi camera si am incercat sa le gasesc un miros comun. Din pacate, tot mai miros fiecare cum le taie capu. Sper ca, acum ca s-au regasit toate pe un raft, lucrurile sa se schimbe.

Numai sa nu fie nevoie de un raft de lemn. Cu pereti din lemn. Pentru ca n-am.

4 comentarii:

mastic spunea...

Ma, pisica aia te controleaza din ce in ce mai aprig. Ciudat totusi, o pisica se otraveste foarte rar, poate te molipseste cu aceste calitati si pentru carti.

livia spunea...

pisica n-a intervenit (inca) asupra mirosului cartilor. cand o va face, vom avea o discutie lunga, terminata cu un generos sut in fundul lui blanos.

pisica spunea...

uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

mastic spunea...

Nu ma gandeam asa departe ca ar putea sa parfumeze odoarele, credeam ca te-a invatat sa eviti otravurile daca spui ca evaluezi totul prin miros, eu asa stiam ca spre deosebire de catel care papa orice rareori se intampla o felina otravita, astea sunt foarte suspicioase. Oricum, fotografia de pe facebook e concludenta.